Ohita navigaatio

31.7.2013

Opas museopalveluiden asiakaslähtöiseen tuotteistamiseen

Avara museo -hankkeessa tuotettiin Opas museopalveluiden asiakaslähtöiseen tuotteistamiseen. Julkaisun tarkoitus on tukea museoissa työskenteleviä asiantuntijoita oman työnsä kehittämisessä.

Opas keskittyy siihen, miten museoiden palveluita voitaisiin entistä enemmän kehittää yhdessä sekä museotyöntekijöiden kesken että yhteistyössä asiakkaiden ja kansalaisten kanssa. Oppaassa perustellaan miksi museopalveluja kannattaa tuotteistaa, käydään konkreettisesti läpi tuotteistamista vaiheittaisena prosessina, kuvataan hyviä toimintakäytäntöjä ja työkaluja sekä tuodaan esille Avara museo -hankkeessa toteutettuja esimerkkejä tuotteistamisesta.

Opas on ladattavissa Museoliiton verkkosivuilta.

Museopalveluiden tuotteistamista pohdittiin 5.6. hankkeen järjestämässä Museopalveluiden tuotteistamistyöpajassa. Koulutuspäivän ohjelma ja esitykset löytyvät Museoliiton verkkosivuilta.

Avara museo -hanke on toimintansa osalta päätöksessään. Kesällä ja syksyllä keskitytään vielä loppuraportointiin.

Tietoa hankkeesta
museoliitto.fi/avaramuseo
avaramuseo.blogspot.fi

 
Siirry sivun alkuun
  • jaa: Facebook
  • jaa: Twitter
  • jaa: Linkedin