Ohita navigaatio

29.8.2007

Mehiläiskalat katselevat pyrstöä heiluttaen Auringonkukat -maalausta.

Uusi käsikirja ilmestynyt: Kättä pidempää parempaan asiakaspalveluun museossa

Museovirasto on julkaissut käsikirjan "Kättä pidempää - opas asiakaspalvelun saavutettavuuteen". Sen avulla museot voivat entistä paremmin palvella monipuolista asiakaskuntaansa. Käsikirjassa on ohjeita ja huomioita asiakkaan kanssa toimimiseen koko museokäynnin aikana. Erityisesti on pyritty löytämään ratkaisuja, joilla helpotetaan kohteeseen tutustumista.

Käsikirja tarjoaa vastauksia saavutettavuuskysymyksiin useiden käytännön esimerkkien ja toteutettujen ratkaisujen avulla.

Käsikirjan sisältö noudattaa museokäynnin järjestystä, alkaen tiedon hankkimisesta etukäteen ja päättyen palautteen keräämiseen. Lisäksi kirjassa kerrotaan Seurasaaren saavutettavuuskartoituksesta sekä Louhisaaren kartanolinnan saavutettavuusprojektista.

Kättä pidempää -käsikirja on osa EU:n kulttuuri 2000 -ohjelmasta osarahoitettua Access to Cultural Heritage -saavutettavuushanketta. Julkaisu on tarkoitettu kaikille museoissa ja muissa kulttuuriperintökohteissa työskenteleville, mutta erityisesti asiakaspalvelutehtävissä toimiville henkilöille.

Mikko Teräsvirta
Kättä pidempää - opas asiakaspalvelun saavutettavuuteen
Museovirasto 2007, 90 s., nid. (kierreselkä), ISBN 978-951-616-170-2, ISBN 978-951-616-171-9 (pdf), 14 € (sis. alv)

Käsikirja on luettavissa myös pdf-tiedostona Museoviraston verkkosivuilla osoitteessa: http://www.nba.fi/tiedostot/dffb94e8.pdf

Lisätietoja kirjasta antavat tutkija Mikko Teräsvirta, mikko.terasvirta@nba.fi, puh. (09) 4050 9280 ja koordinaattori Tapani Sainio, puh. (09) 4050 9371, tapani.sainio@nba.fi
 
 
Siirry sivun alkuun
  • jaa: Facebook
  • jaa: Twitter
  • jaa: Linkedin